4 September 2022 to 7 September 2024
Klagenfurt
Europe/Vienna timezone

Session

RG Diagnostik und Testentwicklung

7 Sep 2022, 12:00
Track 2

Track 2

Conveners

RG Diagnostik und Testentwicklung

  • Ulrich S. Tran (Department of Cognition, Emotion, and Methods in Psychology, Faculty of Psychology, University of Vienna)

Presentation Materials

There are no materials yet.
Elena Fountoglou (Institut für Psychologie, Universität Innsbruck) , Barbara Hildegard Juen (Institut für Psychologie, Universität Innsbruck) , Harald Rudolf Bliem (Insitut für Psychologie, Universität Innsbruck) , Serge Klaus Dieter Sulz (Philosophisch-Pädagogische Fakultät, Universität Eichstätt, Europäische Forschungsgesellschaft für Psychotherapie, Erziehung und Humanwissenschaften)
07/09/2022, 12:00
Differentielle Psychologie und Persönlichkeitspsychologie
Vortrag

Die vorliegende Pilotstudie verfolgt das Ziel ein Instrument zur Einschätzung des Entwicklungsmodus anhand der Mentalisierungsfähigkeit zu entwickeln. Basierend auf einem theoretischen Hintergrund, welcher Stufen-modelle der menschlichen Entwicklung, 2-System-Theorien sowie die Theorie der Entwicklung der Mentalisierungsfähigkeit integriert, wurde ein Interviewleitfaden mit zugehörigem...

Katharina Prandstetter (Institute for Psychology, Department of Health Psychology) , Franziska Waller (Institute for Psychology, Department of Health Psychology) , Nina Heinrichs (Department of Psychology, University of Bremen, Germany) , Judy Hutchings (Department of Psychology, Bangor University, ) , Catherine Ward (Department of Psychology, University of Cape Town) , Ingrid Dănilă (Department of Psychology, Babes-Bolyai University,) , Jamie Lachman (Department of Social Policy and Intervention, University of Oxford) , Heather Foran (University of Klagenfurt)
07/09/2022, 12:20
Differentielle Psychologie und Persönlichkeitspsychologie
Vortrag

The Parenting Scale (PS) was developed in the U.S. and is one of the most commonly used questionnaires to assess dysfunctional parenting in evidence-based parenting programs to measure the effect of the intervention. Although its validity was largely investigated in U.S. samples, literature on the performance of the PS in other cultural contexts is sparse. Furthermore, suggestions as to which...

Building timetable...